گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

طبقه بندی موضوعی

تک تیرانداز افسانه ای سپاه اسلام

"شهید حمید سربی"

یکی از بهترین تک تیراندازهای تاریخ دفاع مقدس

متولد=نازی آباد تهران

اصلیتش مال زنجان است

.

-استاد و مربی آموزش اسلحه پادگان حضرت امام حسین{ع}تهران

-مسئول ادوات گردان حمزه

-فرمانده گروهان گردان حمزه،لشگر ۲۷

.

قهرمان مسابقات تیراندازی

کسی که عکسش را مجلات و روزنامه ها چاپ می کردند

معروف و محبوب بود به سرش قسم می خوردند

تیراندازی اش معرکه و تک بود

در آموزش هم نابغه ای بود و نیروهای ورزیده ای تربیت کرد

واقعا حمید سربی تک بود

متواضع، مهربان، باصفا، باادب، نورانی، عارف خدایی

از ۱۶ سالگی به جبهه رفت و تا زمان شهادتش لحظه ای آرام و قرار نداشت

خواهرزاده اش شهید حسن حاتمی، شیر گردان حمزه هم در اواخر جنگ در پدافندی شهید شد

.

شهادت= سحرگاه ۱۹ تیر ۱۳۶۵

قلاویزان مهران

عملیات کربلای ۱

اصابت ترکش خمپاره به سینه

.

بخشی از وصیتنامه شهید:

.

« خداوندا روز محشر با عدل و دادت با ما رفتار نکن که در این صورت گرفتار آتشیم، آتشی که با اعمال خود ایجاد کردیم

خدایا تو در آن روز با ما، با لطف و کرمت بساز که ما سخت محتاج آنیم

مادرم می دانم که آرزو داشتی که دامادی مرا ببینی و من هم این را می دانستم

من از تو جدا نشدم مگر برای خدا، من شهید شدم که اسلام و امام زنده بمانند، من شهید شدم که دشمن در خون من غرق و نابود شود، من شهید شدم که شهادت وصلِ عبد با معبود شود، من شهید شدم که شهادت وصلِ عاشق با معشوق شود و من شهید شدم و به آرزویم رسیدم

خوشبختی من در این بود و خدا مصلحت دانِ ماست و خدا این را صلاح دانست

پس راضی باش به رضای خدا و بدان که خوشبختی دنیا فایده ای ندارد، اگر در ‌کنارش خوشبختی آخرت نباشد

همیشه از اسلام دفاع کنید که سرانجام مدافعان اسلام نور است، که منشأش نور است و آخرش هم نور است

از این مسیر مبادا خارج شوید، از این مسیر نورانیت مبادا غافل شوید

به کارهایتان ادامه دهید و با دشمنان داخلی و خارجی به هر صورتی که در توانتان هست مبارزه کنید و اسلام و دینش را پیش ببرید که ان شاءاللّه هر چه سریع تر پیروزی بزرگ نصیب مسلمین شود »

.

دو بیتی که در وصیتنامه اش گفت و سر مزارش نوشتند:

روز محشر عاشقان را با قیامت کار نیست

کار عاشق جز تماشای وصال یار نیست/

از سر کویش اگر سوی بهشتم می برند

پای نَنهم گر در آنجا وعدهٔ دیدار نیست/

.

گلزار شهدای بهشت زهرای{س} تهران

قطعه۵۳، ردیف۱۰۰، شماره۱۲

.

سلام و صلوات به روح مطهر و ملکوتی شهیدان حمید سربی و حسن حاتمی

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِین

.

.

.

نظرات (۱)

  • عباش مشهد میقانی
  • من یکی از نیروهای ایشان در زمان جنگ بودم  ایشان به شدت دلیر و با ایمان و شجاع وبا اخلاص بودند و برای نیروهایشان سخنان دلنشینی میکردند که بسیار تاثیر گذار و هدایت کننده بود .یادم میاد که در پاتک فاو تاریخ۱۳۶۵/۱/۳۰ ترکش بزرگی به کم ایشان اصابت کرده بود و عراقیها از چند جناح علیه نیروهای ما تک کرده بودن وبا تعداد تیپ و لشگر زیادی به فرماندهی خود صدام لعنتی به طرف مواضع ما هجوم آورده بودند و در آن معرکه شهید سربی با دوشکا و تیربار و با همان حالت مجروحیت به سمت دشمن یک تنه یک طرف خاکریز را پوشش داده و نیروهای دشمن را به شدت زمین گیر کرده بودند و تعداد زیادی از آنها را به هلاکت ریانده بودند. من توفیق داشتم که نیروی فرمانده دلاوری مثل ایشان باشم و خودم برادر دو شهید هستم وهر موقع به بهشت زهرا و مزار شهدا میروم حتما سر مزار این شهید بزرگوار را زیارت میکنم. انشاالله در آن دنیا دست ما را هم بگیرند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">