گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

طبقه بندی موضوعی

شب جمعه به یاد

بسیجی گمنام و سرافراز

پاسدار سپاه اسلام

"شهید حمزه قلی اکبری"

معاون و جانشین فرماندهی

گردان انصارالرسول {ص}

لشگر بیست و هفت

شهید حمزه قلی اکبری

متولد= روستای پاشاکلا

سوادکوه، مازندران

.

شهادت= اسفند ۶۳

شرق دجله، عملیات بدر

(بازگشت پیکر مطهر= ۱۱ سال بعد)

.

شهید حمزه قلی اکبری و شهید داوود تهمتن

دو معاون جعفر عقیل محتشم

در گردان انصار الرسول{ص} بودند

هر دو نفر از نیروهای باتجربه و نخبه سپاه پاسداران بودند

که از شهرت و مقام فراری بودند و عاشق گمنامی بودند

ولی به حسب تکلیف و وظیفه و اصرار دیگران

معاونت گردان انصارالرسول{ص} را قبول کردند

هر دو شهید بزرگوار در عملیات بدر به شهادت رسیدند

و پیکر مطهرشان حدود یازده سال بعد به کشور برگشت

.

بخشی از وصیتنامه

شهید حمزه قلی اکبری :

.

« بارالها، خود شاهدی که از سوی عاشقان خسته می آیم

وندای "هل من ناصر ینصرنی"

امام حسین{ع} را از حلقوم پاک و مقدس نماینده او

امام خمینی شنیده ام و به جان و دل لبیک گفتم

و از تو می خواهم که مرا در آن لبیک یاری کنی

.

خود شاهدی که من هرگز حضور در جبهه را

برای کسب مقام و مادیات انتخاب نکرده ام

هدفم خدمت و در نهایت اگر قابل دانستی

شهادت در راه خودت هست

و تو را قسم به حق مقربین درگاهت

مرا در این نیّت موفق بدار

.

خداوندا تقاضای دیگری در پیشگاه تو دارم

و آن اینکه دوست دارم

جنازه ناقابل من از جنازه مقدس شهدای کـربلا

مخصوصـا سرور شهــیدان حسین ابن علی{ع} سالم تر نباشد

چون در پیشگاه مبارکشان خجالت می کشم

من مدعی هستم که راه امام حسین{ع} را دنبال می کنم

به همین نیّت تقاضا می کنم که در موقع شهادت

سر و دست در بدن نداشته باشم

.

وقتی به مال یا مقام یا شهرت و یا قدرت رسیدید

مواظب باشید شیطان در شما نفوذ نکند

خودتان را نگیرید و مغرور نباشید

و به گذشته خودتان فکر کنید

.

همیشه با رفتار و اعمال نیکو

با دیگران برخورد کنید

و اخلاق اسلامی را

در هر شرایطی رعایت کنید

اگر به مال دنیا رسیدید

دست ناتوان را بگیرید »

.

.

عاقبت شهید حمزه قلی اکبری

همان طوری که دوست داشت

در شرق دجله به مقام شهادت رسید

و امروز مزار باصفایش

در گلزار شهدای بهشت زهرای{س} تهران قرار دارد

(قطعه ۲۹، ردیف ۱۲، شماره ۷)

.

سلام و صلوات هدیه

به شهدای گردان انصارالرسول{ص}

به خصوص شهیدان حمزه قلی اکبری و داوود تهمتن

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِین

.

.

.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">