شب جمعه به یاد امام و شهدا
پاسدار با صلابت سپاه اسلام
ذاکر آستان ولایت
مداح دلسوخته
دریای ادب و اخلاق
"شهید رضا قنبری"
متولد = قم
.
-عضو تبلیغات لشگر ده
حضرت سیدالشهدا {علیه السلام}
.
.
شهادت = ۱۳۶۴/۸/۱۶
مصادف با ایام ۲۸ صفر
.
.
بخشی از وصیتنامه شهید :
.
« از مردان خدا، دسته ای هستند که تمام دارایی
حتی جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته
و ارزانی راه خدا می کنند
تا خود، ظرف نور و حیات شده
و جمع و جامعه ای را از ظلمت، فساد و ستم ها
به سمت نور حق راهنما شوند، و بدین طریق
صداقت خویش را به اثبات رسانده
و عهد خویش را وفا کرده باشند
.
برادر من هادی به عهد خویش وفا کرد
او ظرف نور و حیات شد
و جامعه را از ظلمت و فساد
به سمت نور حق
راهنمایی کرد
.
او فهمانید که مطمئن ترین راه
برای رسیدن به معشوقش، الله
تنها شهادت است و خود نیز
این راه، عاشقانه را پیمود
.
هیچگاه از خط سرخی که برادر شهیدم در پیش روی من گذاشت
یک آن، باز نخواهم ایستاد، و می روم تا با خون خود
خون برادرم و تمامی شهدا را زنده نگه دارم
می دانید
کسانی که در راه خدا
کشته شده اند
نمرده اند
بلکه زنده اند
و نزد خدا
روزی می خورند
.
انگیزه من از هجرت سه چیز است
که هادی در وصیتنامه اش ذکر کرده بود :
.
- اول، عشق به خدا
- دوم، عشق به اسلام
- سوم، عشق به شهادت فی سبیل الله
و من الله توفیق »
.
.
مزار شهید =
گلزار شهدای بهشت زهرا {س}
قطعه ۲۶ / ردیف ۳۵ / شماره ۳۳
.
.
یک یادآوری مهم :
(برای کسانی که به فکر آخرتشان هم هستند)
.
این شهید عزیز معروف به شهید خندان است
به دلیل لبخندی که در صورتش بعد از شهادت پدیدار شد
و خاطره ای معروف در رابطه با لحظه شهادتش پخش شده است
که کاملا جعلی و ساختگی و دروغ است
و خانواده او هم در مصاحبه ای
رسما این خاطره مجعول را تکذیب کردند
.
این عزیز در عملیات شهید نشد
بلکه در ماموریتی در جنوب کشور و خارج از عملیات
و در آستانه ایام بیست و هشت صفر به مقام والای شهادت رسید
.
مراقب باشیم به اسم این شهید و یا شهید پلارک و ....
دروغ های مرسوم و پخش شده را باز نشر و انتشار ندهیم
که وبال گردنمان می شود و در پیشگاه الهی فراموش نمی گردد
ثبت می شود و باید جوابگو باشیم
والسلام علی من اتبع الهدی
یا علی
.
.
هدیه به روح مطهر و ملکوتی
برادران شهید، رضا و هادی قنبری
و شادی روح پدر و مادرشان، صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُم أجْمَعِین
.
.
.