گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

طبقه بندی موضوعی

"این خانواده در بهشت هستند"

به یاد یک خانواده باصفای پایین شهری

"خانواده شهیدان دستواره"

شهیدان دستواره

بخشی از زندگینامهٔ خانواده دستواره

به زبان فرزند برومندشان

شهید سید محمد رضا دستواره :

(قائم مقام فرماندهی کل لشگر ۲۷ تهران)

.

« سید محمد رضا دستواره هستم

متولد ۱۸ اسفند ماه ۱۳۳۸

محل تولد من گود مرادی است در جنوب تهران

اسم پدرم سید نقی دستواره

و مادر من هم قدسی خانم میراسماعیلی است

طبق گفتهٔ مادرم، من ماه شعبان به دنیا آمدم

.

از هم بازی های دوران کودکی ام که خیلی با هم صمیمی بودیم

یکی رضا چراغی بود که منزلشان دوش به دوش خانهٔ ما قرار داشت

دیگری محمد پوراحمد که منزل آنها هم چسبیده به خانهٔ ما بود

نصرت قریب دیگر دوست مشترک ما سه نفر بود

که منزل آنها با خانه هایمان چند تا خانه فاصله داشت

.

در ایام زندگی ما در گود مرادی

با وضعیتی که داشتیم

هر چند زیاد رو به راه نبود

اما خوش بودیم و سرحال

به خصوص وقتی که با رفقا

توی کوچه پس کوچه های تنگ محلهٔ گود مرادی

پا به توپ می شدیم و با توپ پلاستیکی

فوتبال گل کوچک بازی می کردیم

.

یادم هست در آن دوران

مادرم غذای ساده ای بار می گذاشت

تا با آن غذا، شکم ما بچه ها را پر کند

اما این غذا از بس بی محتوا و بی مزه بود

سر و صدای من و دیگر برادران و خواهرانم را در می آورد

به همین خاطر گاهی وقت ها بابام

که آن ایام در یک کارگاه نمکی کار می کرد

کلاه خودش را بر می داشت

و آن را روی دیگ آبگوشت می تکاند

و با نمکی که توی کلاه اش بود

غذای ما را با مزه می کرد و می داد می خوردیم

.

بله من در چنین خانواده ای رشد کردم و بزرگ شدم .... »

.

.

برای ادامه خواندن این سرگذشت جذاب

به کتاب "قصه ما همین بود"

چاپ نشر بیست و هفت

مراجعه بفرمایید

.

سلام و صلوات هدیه به پدر و ‌مادر شهیدان دستواره

و هدیه به برادران شهید

سید محمد رضا، سید حسین و سید محمد دستواره

و هدیه به شهید رضا چراغی و شهید محمد پوراحمد

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِین

.

.

.

نظرات (۲)

  • احمد پرویزی فرزند شهید. کرمانشاه
  • درود خداوند برپیکر پاک همه شهیدان. نثار همه شهیدان فاتحه بفرستید.  یاحق.        احمد پرویزی.  فرزند شهید

    ما نیازمند دعا و فاتحه شهدامون هستیم.

    😢😭❤️

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">