گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

طبقه بندی موضوعی

"شهید محمد حسین مَردی ممقانی"

فرمانده واحد بهداری

لشگر ۲۷ حضرت محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم

از زمان تشکیل تیپ ۲۷ تا موقع شهادت در عملیات کربلای یک، فرمانده واحد بهداری بود

.

روایت سردار مجتبی عسگری از حال و هوای شهید سید محمد رضا دستواره بعد از شهادت رفیق صمیمی اش شهید ممقانی و دو روز قبل از شهادت خودش:

.

« روز دوم یا سوم عملیات بود که همرزم مشترک و قدیمی ما، محمد حسین ممقانی شهید شد، رفتم خط، تا خبر را به سید رضا بدهم. دیدم مچاله شده داخل سنگر و خوابیده. صورتش هم خاکی بود. محسن کاظمینی گفت: بیدارش کنم؟ گفتم: نه، بگذار بخوابد

دقایقی نگذشت که آتش دشمن شدید شد و سید رضا خود به خود از خواب بیدار شد. من نمی دانستم رضا می داند ممقانی شهید شده، وقتی من را دید، بغلم گرفت و شروع کرد به گریه کردن و گفت: دیدی مجتبی، ممقانی هم شهید شد. بهترین دوستمان هم رفت. دیدی رفقا رفتند و باز ما تنها ماندیم

شروع کرد به گریه کردن، پشتش به سمت مهران بود و همینطور که من را بغل کرده بود، دست ها را آورد بالا، حالتی که نه فریاد بود نه صدای آرام

با صدای بلند گفت:

خدایا؛ خسته شدم، من را هم ببر »

.

بخشی از وصیتنامه شهید:

.

« ای امام امت خود ناظر امانتت باش تا "دزدان سیاستمدار" نتوانند این اُمت را از انقلاب و اسلام نا امید گردانند و در قالب اسلام مُجری سیاست های شیطانی خودشان باشند

.

ای همسرم در طول این مدت من نتوانسته ام دین خود را به شما ادا کنم، ان شاءالله که من را ببخشید و از من بگذرید و از شهادت من ناراحت نشوید که ما همه امانت خداوند در این دنیا هستیم و سعادت ما این بود که در این راه باشیم

در این راه مقاوم باش که دشمنان طعنه های فراوانی می زنند، استوار باش

.

چراغ راهت را ولایت فقیه قرار ده که در هر بحرانی که بیفتی نجات دهنده است و در آخر یک تذکر عمومی به همه برادران و خواهران امت اسلامی می دهم

اینکه شیاطین شرق و غرب در سدد به سازش کشیدن این انقلاب هستند، مواظب باش ودر مقابل این امر مقاوم و استوار ایستادگی بِنَما و در آخر از همه برادران و خواهران، دوست و آشنا طلب حلالیت می نمایم

این را یقین بدانید که هر خطایی داشتم از عدم آگاهی به شئونات اسلام بوده و هیچ عمدی در کار نبوده و تمامی خطاها از نفهمی های ما بوده

والسلام »

.

مزار شهید محمد حسین مردی ممقانی

در گلزار شهدای بهشت زهرای (س) تهران

قطعه ۲۶، ردیف ۸۸، شماره ۵۰

.

هدیه به ارواح مطهر شهدای عملیات کربلای یک

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ

.

.

.

نظرات (۱)

  • رحیم روغنی
  • خدا به جلال و جمال و عظمتش قسم میدم که ما را با این شهدا محشور کنه تا بلکه ما را شفاعت کنن

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">