گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

طبقه بندی موضوعی

به یاد عاشق دلسوخته

شاعر و مداح اهل بیت{ع}

معلم بسیجی

"شهید غلامعلی رجبی"

شهید غلامعلی رجبی

متولد=تهران، خ آذربایجان

شهادت= ۶۷/۵/۵-اسلام آباد غرب

عملیات مرصاد، نبرد با منافقین جنایتکار

مزار= گلزار شهدای بهشت زهرا{س}

ق ۲۹/ر ۵/ش ۱۱

.

شهید غلامعلی رجبی

شاعر و مداحی، الگو و نمونه بود

هنوز هم شعرها و سبک مداحی اش استفاده می شود

او معتقد به گمنامی و دوری از حواشی بود

اگر شعری را می سرود، می داد برای اولین بار دیگران بخوانند

اصلا برایش مهم نبود، سبک و شعرش به نام فرد دیگری مشهور شود

همانطوری که خودش تاکید کرده بود

مداح واقعی باید برای رضای خدا بخواند

نه برای تعریف مردم:

.

« مداح هر چه بیشتر در خواندن، مردم را نبیند

و صرفا ائمه{ع} را در مجلس حاضر و ناظر ببیند

و برای خود آنها شعر بخواند

حالتش، حالش، تاثیر نَفَسش

صد در صد در شنونده، اثر حقیقی می بخشد

و اگر برای خوش آمد مردم و غیر خدا، این رشته را ادامه دهد

ضرر می کند و تاثیر کلام و نفس را از دست می دهد

چه خوب است انسان مداح اهل بیت{ع} باشد و نه تنها زبان

بلکه روحش، دل و جان و وجود و تار و پودش

مداح اهل بیت{ع} باشد »

.

.

بخشی از وصیتنامه شهید:

.

« اینجانب غلامعلی جندقی وصیت می کنم

که همه آشنایان، دوستان، پدر و مادر، برادرانم و خواهرانم

همگی را شفاعت خواهم کرد

.

مرا در هیئت فراموش نکنید

در مجلس ختم و غیره، فقط و فقط روضه حضرت اباعبداللّٰه{ع} خوانده شود

روضه برای امام حسین{ع}

عمری است مورد علاقه و عشق من بوده

و من با روضه و محبت اهل بیت{ع}

و مجالس و هیئت ها مأنوس بوده ام

.

اگر به من اجازه داده شود به دنیا رجوع کنم و با روحم به شما سر بزنم

فقط دوست دارم در هیئت ها و روضه ها شرکت کنم

مرا فراموش نکنید، مخصوصاً محرم

شب ها و صبح ها از اربابم می خواهم

اجازه دهد من به هیئت بیایم

و شما را هم سفارش می کنم

به عزاداری ها که بلا را دفع می کند

و اشک بر حسین{ع}

کلید پیروزی است

.

دفاتر شعرم و کتاب های روضه و شعرم مال غلامرضا برادرم که در هیئت بخواند

التماس دعا دارم

براداران عزیزم مخصوصاً غلامرضا

شما را به خدا در هیئت یاد من باشید و من قول شفاعت به شما می دهم

و در خاتمه از دوستان و آشنایان همگی خداحافظی نموده و حلالیت می طلبم

.

بهترین هدیه برای من

اشک چشم برای حسین{ع} است

اگر گاهی در هیئت ها

یک قطره از اشک

برای اربابم را به من هدیه کنید

از همه چیز برایم بالاتر است

آنقدر که این یک قطره را

به تمام بهشت نمی فروشم

.

به امید دیدار شما در قیامت

غلامعلی جندقی (رجبی)

۱۳۶۷/۵/۴-اندیمشک »

.

صلواتی هدیه به روح مطهرش

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد

.

.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">