گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

طبقه بندی موضوعی

دلاور عارفی از آذربایجان

فرمانده عاشورایی لشگر عاشورا

"شهید رضا وفایی اقدم"

شهید رضا وفایی اقدم

- مسئول روابط عمومی سپاه مراغه

- فرمانده اطلاعات سپاه مراغه

- از فرماندهان اطلاعات سپاه منطقه ۵

- فرمانده گردان شهید بهشتی

- فرمانده دلاور گردان حبیب ابن مظاهر

- لشگر ۳۱ عاشورای آذربایجان پرافتخار

.

متولد= مراغه، آذربایجان شرقی

.

دانشجوی ادبیات

دانشگاه تبریز

(دانشگاه تهران هم قبول شده بود

ولی به علت جبهه و جنگ نتوانست برود)

.

شهادت= اردیبهشت ۶۴

جزیره مجنون

اصابت خمپاره دشمن

حین تعویض قسمتی از پل های خیبر

قطع سر و دست

.

به همراه ایشان

شهید عسگر خلفی = معاونت گردان حبیب

شهید حسین متذکر = معاون گروهان

به مقام شهادت رسیدند

.

شهید وفایی اقدم

دوست داشت مثل مولایش

در موقع شهادت سر نداشته باشد

روزهای آخر، همرزمش

درباره او نقل می کند:

.

« من و آقا رضا در یک سنگر بودیم و دائماً در کنار هم به سر می بردیم

او همواره با خود زمزمه ای می کرد ولی من چیزی از آن متوجه نمی شدم

یک روز از او پرسیدم با خود چه زمزمه می کنی، برای من هم بگو

گفت: شعری در ذهنم حک شده است که آنرا می خوانم=

.

عـاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است

دادن سر نه عجب، داشتن سر عجب است/

.

دوست دارم من نیز همانند حضرت امام حسین{ع}

سر خود را به خدا تقدیم کنم

.

چنین نیز شد

هنگام شهادت سرش را در راه دوست تقدیم کرد

و‌ پیکرش بدون سر در قبر گذاشته شد »

.

مزار شهید= گلزار شهدای گلشن زهرا{س} مراغه

.

بخشی از وصیتنامه شهید:

.

« باید مرگ را دریافت

قبل از اینکه مرگ ما را دریابد

باید مردن را انتخاب کرد

و تن به هر مردنی نداد

اگر ما در این راه کشته شدیم

زیباترین شعارمان

در دم آخر این خواهد بود:

فزت و ربّ الکعبه »

.

.

سلام و صلوات

هدیه به شهدای دلاور

لشگر عاشورای آذربایجان

به خصوص شهیدان رضا وفایی اقدم، عسگر خلفی و حسین متذکر

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِین

.

.

.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">