گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

گنجینه تصاویر شهدا

به عشق سیدنا و قائدنا حضرت امام خامنه ای {روحی له الفداء}

طبقه بندی موضوعی

برادر ۱۶ساله فرمانده لشگر

بسیجی گمنام

"شهید حسن قالیباف"

تخریبچی و غواص شهید

لشگر ۵ نصر خراسان

شهید حسن قالیباف

متولد=طرقبه مشهد

شهادت=۱۶ سالگی

دی۶۵،شلمچه

عملیات کربلای۴

.

حسن قالیباف

دوست نداشت کسی بفهمد

برادرِ فرمانده کل لشگر است

همرزمش تعریف می کند:

.

« من تا مدت ها نمی دانستم که حسن برادر فرمانده لشگر است

حاج باقر قالیباف فرمانده لشگر از حج آمده بود

نمی دانم برای چه آن روز به واحد تخریب آمده بود

من مشغول استراحت بودم و حسن هم در حال کار کردن

من تا آقای قالیباف را دیدم خودم را مرتب کردم و شروع به کار کردن کردم

و زیر چشمی نگاه می کردم ببینم ایشان آیا این طرف می آیند که بایستم و احترام بگذارم

که به سمت ما آمدند و من سلام کردم و زیارت قبول گفتم

ولی حسن همچنان بی تفاوت در حال کار کردن بود

آقای قالیباف یک خسته نباشید به حسن گفت:

خسته نباشی جوان و رفت

حسن هم خیلی معمولی جواب داد

وقتی حاج باقر رفت گفتم:

حسن بابا، بی خیال فرمانده لشگر بود

گفت: بی خیال کارت را بکن

این اتفاق را برای دوستان دیگرم تعریف کردم آنها به من گفتند:

آقای عزیز، باقر قالیباف برادر حسن است

تازه فهمیدم که ای بابا چرا حسن آن روز این رفتار را کرد »

.

خاطره سردار قالیباف

از آخرین دیدارش با برادرش:

.

« سخت ترین روزهای من آن روزهایی بود که درست در شلمچه نشسته بودیم

با همه آن نفراتی که آنجا بودیم ولی به خاطر شرایط خط امکانش نبود و نمی توانستیم با هم وداع و خداحافظی کنیم

من هم فرمانده لشگر بودم و دوست داشتم برادرم را در بغل بگیرم ولی نمی توانستم و سزاوار نبود

باید با همه خداحافظی می کردم که به خاطر شرایط خط امکانش نبود

نمی دانم بگویم تلخ، شیرین، چه بگویم

این برادرم (حسن) اینقدر مرا نگاه کرد که من او را یک لحظه در آغوش بگیرم

ولی برایم خدا شاهده اصلا به خاطر بچه هایی که آنجا بودند و من فرمانده لشگرشان بودم، امکانش نبود

.

به من اطلاع دادند که جنازه برادر شما پیدا شده است

من رفتم و گفتم حداقل آن موقع نشد همدیگر را ببینیم

حالا شهید شده جنازه اش را ببینم

رفتم وارد شدم، دیدم حدود دویست تا سیصد نفر از خانواده ها آنجا جمع شده اند

همه منتظر جنازه های شهدای خودشان هستند

به همه گفتند این آقای قالیباف فرمانده لشگر نصر است

حالا شما تصور کنید جنازه برادرم را آوردند بیرون

و همه آرزوی من این بود که یکبار او را ببوسم

ولی وقتی دیدم آن خانواده های شهیدی که جنازه ای ندارند

و من را نگاه می کنند

نتوانستم برای آخرین بار...»

.

.

صلواتی هدیه به شهید حسن قالیباف

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد

.

.

.

نظرات (۲)

روحشون شاد

  • حسین حیدریان
  • بنام خداوند بزرگ خداوند خالق   وبا صلوات بر روح تمام شهدا.    وعلی الخصوص حضرت امام حسین شهید وتمام یاران با وفایش که راهشناخت خداوند عزیز  وراه نجات دین خداوند عزیز که همان راه صرات که انسانها را به خداوند عزیز نزدیک میکند وپیرو راه حضرت امام حسین شهید  که الگوی مسلماناناست  خیلی سخت است از دنیا دل کندن الا اونهایکه روشن ضمیرند  دنیا محل گذر است اونها در همین دنیا صاحب جایگاه انسانیت میباشند ودر دنیای باقی سربلند در برابر خداوند خالق واعمه اطهار عزیز وتمام خالصان وخوبان بهشتی روحشان شاد ویادشان گرامی برای همیشه 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">